

Index Skolestart 2019
Leder
Blad 1: Godt nytår Af Marlene Engelbrechtsen
Blad 2: Tegn på forår Af Ulla Koch Sørensen
Blad 3: Overgange i Børnehaveklassen Af Jørgen Ebsen
Blad 4: Børnehaveklasseåret Af Marianne Giannini
Blad 5: HS valg- Stem på Pia Af Hovedstyrelsen
Blad 6: En epoke er slut Af Af Marlene Engelbrechtsen
Blad 1
Vi skal huske legen i børnehaveklassen Af Pia Jessen
At lege på kryds og tværs Af Jacob Teildorf og Gitte thygesen
Slip de digitale medier fri Af Thor Alder Antorini, Sigurd Sølyst Lyster og Jens Kirk Rasmussen
Disciplineringens nødvendighed Af Karina Baymler
Skoleværing - hvad er det, og hvordan håndteres det Af Mads Thomsen
Skolebørn og bekymringsmonstre Af Stine Hæk og Gitte Winter Graugaard
Jubi! Solstrålebøgerne er tilbage Af Dorthe Bundgaard Clausen
Gyserslottet Af Anna-Mette Frederiksen
Mine hits med mine kids Af Gitte Thygesen
Historiefortælling er det rene co-creation Af Anette Wilhjelm Jahn
Blad 2
Vi skal vide mere om den gode skolestart Af Camilla Hjorth Weber og Sofie Amalie Larsen
Nutidens voksne vil udvikle, ikke opdrage Af Claus Holm
Filosofi på skemaet i indskolingen Af Lærke Groth og Dorete Kallesøe
Derfor bør du undgå at give dit barn "digital fastfood" Af Imran Rashid
Matematik i Vanskeligheder Af Andreas Herum Larsen
Entotrefirefem Af Hanne Due Bak
Bro til ord Af Simon Jeppesen
Capoeira for børn i alle aldre Af Benjamin Vinding.
Blad 3
Verden fuld af ord Af Lene Krogh Larsen
Den allerførste læsning Af Ina Borgstrøm og Dorthe Klint Petersen
Det er da helt utroligt, hvad de lærer i børnehaveklassen! Af Marianne Skovsted Pedersen
d'dansk i børnehaveklassen Af Lena Bülow-Olsen
Gyserslottet i Mørkeskoven Af Bjarne Juul
Alkalær Af Eag V. Hansen og Anne Vierø Hansen
Læsefidusen – nyt til børnehaveklassen Af Lisa Marie Henderson
Ideer til arbejdet med sprog i børnehaveklassen Af Jytte Sidelmann
Læringsmål om sprog – i et forebyggende perspektiv Af Jørgen Frost
Blad 4
Ud med børnene Af Anders Vogel
Butiksemne – Drømmegaden Af Annie Thousig Møller
At lære, at være – i kontakt med sig selv Af Trine Qvortrup Moltzen
Kaninen Stampe hjælper elever med skriveretningen Af Ulla Maria Michaelsen
Kan man blande sig i børnenes madpakker? Af Gitte Thygesen
Struktur og sanselighed – en vigtig kombination i dansk i indskolingen Af Søren Flott
Rytmik giver lyst til fællesskab Af Annette Møs
Skriv, skriv, skriv Af Lena Bülow-Olsen
Børn og Mad Af Trine Gotha Frandsen
Blad 5
Lille Frøken Pingelpot – Når fis og alvor mødes Af Marianne Iben Hansen
Historien om dengang lille Frøken Pingelpot flyttede ind i
Børnehaveklassen Af Bodil Høeg
En kropslig tilgang til skolestart – fordi vi leger og lærer med kroppen først! Af Julie Nygaard Ulrik
Sæt leg før læring Af Nadia Misimi
Tak til sans og social opmærksomhed Af Lotte Salling
Børnestavning Af Kristina Kristensen
Børn lærer allermest, når de ikke sidder helt stille – i for lang tid! Af Else Kjærulff Torp
Håndskrivning i børnehaveklassen Af Trine Rask
Frivillige skolevenner styrker elevernes læring og trivsel Af Carsten Hogstad
LæseLeg kan bane vejen til glæden ved bøger Af Christina Stær Mygind
Blad 6
Nemme lege i frikvartererne Af Maiken Raagaard
Vi arbejder med sprog Af Lene Bejer Damgaard og Line Thingholm
Nissemusene Pi og Po flytter ind i børnehaveklassen Af Mimi Stawski
Regnefingre Af Kathrine Iversen og Anne-Christine Weber
Skoleparathedspyramiden Af Helle Overballe Mogensen
Er der matematik i en perleplade Af Alice Darville
Livstryg Skolestart Af Karim Maktabi
Tallene 0-9 i børnehaveklassen Af Lone Lindholm
Den lille spejderuge sætter friluftsliv og fællesskab på skoleskemaet Af Hilde Nybo Breum
En god skolestart med skoleskak Af Lærke Maria Johnsen
Fra barnebrud til bogorm Af Cathrine Marie Nørgaard