Index Skolestart 2019

Leder

Blad 1: Godt nytår Af Marlene Engelbrechtsen

Blad 2: Tegn på forår Af Ulla Koch Sørensen

Blad 3: Overgange i Børnehaveklassen Af Jørgen Ebsen

Blad 4: Børnehaveklasseåret Af Marianne Giannini

Blad 5: HS valg- Stem på Pia Af Hovedstyrelsen

Blad 6: En epoke er slut Af Af Marlene Engelbrechtsen

Blad 1

Vi skal huske legen i børnehaveklassen Af Pia Jessen

At lege på kryds og tværs Af Jacob Teildorf og Gitte thygesen

Slip de digitale medier fri Af Thor Alder Antorini, Sigurd Sølyst Lyster og Jens Kirk Rasmussen

Disciplineringens nødvendighed Af Karina Baymler

Skoleværing - hvad er det, og hvordan håndteres det Af Mads Thomsen 

Skolebørn og bekymringsmonstre Af Stine Hæk og Gitte Winter Graugaard

Jubi! Solstrålebøgerne er tilbage Af Dorthe Bundgaard Clausen

Gyserslottet Af Anna-Mette Frederiksen

Mine hits med mine kids Af Gitte Thygesen

Historiefortælling er det rene co-creation Af Anette Wilhjelm Jahn

 

Blad 2

Vi skal vide mere om den gode skolestart Af Camilla Hjorth Weber og Sofie Amalie Larsen

Nutidens voksne vil udvikle, ikke opdrage Af Claus Holm 

Filosofi på skemaet i indskolingen Af Lærke Groth og Dorete Kallesøe

Derfor bør du undgå at give dit barn "digital fastfood" Af Imran Rashid 

Matematik i Vanskeligheder Af Andreas Herum Larsen

Entotrefirefem Af Hanne Due Bak

Bro til ord Af Simon Jeppesen 

Capoeira for børn i alle aldre Af Benjamin Vinding.

 

Blad 3

Verden fuld af ord Af Lene Krogh Larsen

Den allerførste læsning Af Ina Borgstrøm og Dorthe Klint Petersen

Det er da helt utroligt, hvad de lærer i børnehaveklassen! Af Marianne Skovsted Pedersen 

d'dansk i børnehaveklassen Af Lena Bülow-Olsen

Gyserslottet i Mørkeskoven Af Bjarne Juul

Alkalær Af Eag V. Hansen og Anne Vierø Hansen 

Læsefidusen – nyt til børnehaveklassen Af Lisa Marie Henderson 

Ideer til arbejdet med sprog i børnehaveklassen Af Jytte Sidelmann 

Læringsmål om sprog – i et forebyggende perspektiv Af Jørgen Frost

 

Blad 4

Ud med børnene Af Anders Vogel 

Butiksemne – Drømmegaden Af Annie Thousig Møller

At lære, at være – i kontakt med sig selv Af Trine Qvortrup Moltzen 

Kaninen Stampe hjælper elever med skriveretningen Af Ulla Maria Michaelsen

Kan man blande sig i børnenes madpakker? Af Gitte Thygesen

Struktur og sanselighed – en vigtig kombination i dansk i indskolingen Af Søren Flott

Rytmik giver lyst til fællesskab Af Annette Møs 

Skriv, skriv, skriv Af Lena Bülow-Olsen

Børn og Mad Af Trine Gotha Frandsen

 

Blad 5

Lille Frøken Pingelpot – Når fis og alvor mødes Af Marianne Iben Hansen 

Historien om dengang lille Frøken Pingelpot flyttede ind i

Børnehaveklassen Af Bodil Høeg

En kropslig tilgang til skolestart – fordi vi leger og lærer med kroppen først! Af Julie Nygaard Ulrik 

Sæt leg før læring Af Nadia Misimi 

Tak til sans og social opmærksomhed Af Lotte Salling

Børnestavning Af Kristina Kristensen

Børn lærer allermest, når de ikke sidder helt stille – i for lang tid! Af Else Kjærulff Torp 

Håndskrivning i børnehaveklassen Af Trine Rask 

Frivillige skolevenner styrker elevernes læring og trivsel Af Carsten Hogstad

LæseLeg kan bane vejen til glæden ved bøger Af Christina Stær Mygind

 

Blad 6

Nemme lege i frikvartererne Af Maiken Raagaard 

Vi arbejder med sprog Af Lene Bejer Damgaard og Line Thingholm

Nissemusene Pi og Po flytter ind i børnehaveklassen Af Mimi Stawski

Regnefingre Af Kathrine Iversen og Anne-Christine Weber

Skoleparathedspyramiden Af Helle Overballe Mogensen

Er der matematik i en perleplade Af Alice Darville

Livstryg Skolestart Af Karim Maktabi

Tallene 0-9 i børnehaveklassen Af Lone Lindholm 

Den lille spejderuge sætter friluftsliv og fællesskab på skoleskemaet Af Hilde Nybo Breum 

En god skolestart med skoleskak Af Lærke Maria Johnsen

Fra barnebrud til bogorm Af Cathrine Marie Nørgaard